Min fotoutrustning

» K A M E R A H U S;


Nikon D5000 - funkar bra som nybörjarkamera, den är lätt att använda. Den vinklingsbara LCD-monitorn gör det enkelt att fota ur olika vinklar [ Och du slipper ligga på marken när du fotar något vid marknivå! ;) ]. Jag delar kameran med min pappa, och vi har haft den sedan december 2009.
Läs mer om min kamera här.


Äldre bilder som dyker upp i bloggen är antingen tagna med Nikon Coolpix L5 eller Fujifilm Finepix A303.


 » O B J E K T I V;
Nikkor 18-105mm - objektivet som följde med kameran. Bra att ha, kan användas till makrofotografering och lite allt möjligt.

Tamron 90mm f2.8 - ett suveränt makroobjektiv som jag, trots den snurriga autofokusen, trivs med! Bra skärpa och fin bakgrundsoskärpa.


» Ö V R I G T;


Nikon SB-400
- Lättanvänd blixt som följde med kameran.

Kommentarer

- Namn Kom ihåg mig?

- E-postadress (publiceras ej)

- URL/Bloggadress

Kommentar:


Trackback